[0] - FÖTTERNA HAR INTE KRYMPT

Jag köpte kängor på Röda Korset i veckan. I storlek 37. För ett år sedan hade jag inte ens tittat på kängorna. De hade varit för små, hade jag trott. För ett år sedan hade jag storlek 39-40. Nu har jag tydligen storlek 37-38.

Och det är ju inte så att jag har gått ner i vikt. Om jag hade det hade fötterna inte blivit mindre ändå.
Jag har inte krympt heller. Jag är fortfarande 165 centimeter lång. Och även om jag hade krympt hade det förmodligen inte påverkat mina fötter. Så vad är det som har hänt?

Jag har insett att man inte ska kunna vicka på tårna så mycket som jag har kunnat. Jag har insett att för att man ska kunna gå ordentligt i sina skor, ska det inte kännas flärp-flärp-flärp när man går omkring i skorna. Fötterna ska vara stadiga i skorna. Oversize kan vara givande när det kommer till tröjor, och baggy är snyggt på vissa brallor, men varken oversize eller baggy ska ha någonting med skor att göra. Inte längre.

Och jag har även gjort en intressant upptäckt. Antingen är den högra skon lite större än den vänstra, eller så är min vänstra fot aningens längre än den högra.

Min poäng är, jag gillar mina kängor. Det känns som att jag växer ett par centimeter när jag tar på mig dem. Och de sitter som en smäck.


0 Kommentarer:

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback