[0] - RÄDD FÖR MONSTER

När jag skulle möta Johan vid stationen klockan 04.00 en fredagnatt, beslutade jag mig för att ta cykeln ner till stan, trots att vi skulle åka taxi hem. Varför? För att det skulle ta mig 45 minuter att gå till stationen, och för att jag är mörkrädd.

På dagen är det vackert att bo i Fagerdal. Sidsjön är vacker och skogen likaså. Men på natten, då kommer spöken fram. Spöken och monster. Jag var inte så rädd för eventuella förgripare eller liknande när jag cyklade ner. Jag var rädd för demoner. Att någon skulle skrämma mig. Eller något, kanske.

Men det är ganska vackert om natten, ändå. Och jag har blivit mindre rädd. Eller kanske mer luttrad. För så här kan det se ut på väg hem från Kåren en lördagskväll. Och nu är min mobil inte den bästa att visa hur fint det är, men föreställ er vacker natur och gatlyktor.


0 Kommentarer:

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback