[0] - NU KOMMER VINTERN

I morse gick jag upp tidigare än vanligt. Jag sov åtta timmar istället för tio. 06.30 ringde klockan. 06.40 ställde jag en stol i badrummet som jag klev upp på, så jag kunde sänka duschmunstycket som var fast längst upp bara för att en lång man hade råkat vilja duscha där. Men nu var det en liten mula som inte ville blöta håret som skulle duscha. Så jag sänkte duschmunstycket. Mitt badrum är för övrigt iskallt.

07.01 åt jag frukost, med bland annat halv grapegrukt, kaffe och korsord. Fast jag åt inte korsordet. Jag löste det snarare. Utanför såg jag morgondimman över Sidsjön och frosten på marken. Jag insåg att det var oktober i Norrland. Hade jag haft en bättre kamera än min mobilkamera hade jag fotograferat det vackra. Men jag fotograferade frost istället. Fast det är också vackert.

frost


0 Kommentarer:

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback